Assemblage
Het grootste deel van de assemblage heeft aan de projecttafel plaatsgevonden. Gedurende de ingeroosterde tijd en de extra tijd die we hebben gekregen van de projectdocent, zijn we in de assemblagewerkplaats (AWS) aan het werk geweest. Ook hebben we extra tijd aan het project besteed om het balg-luchtdruksysteem in de werkplaats van Lui-art te maken en het katrolsysteem in de werkplaats van LHS Consultants te realiseren. Hieronder bevindt zich de assemblage van de verschillende onderdelen:
De Balg (Grijpbek):
Om het autoventiel door de PVC-buis te krijgen is een gat in de buis geboord en het ventiel door dit gat gedrukt. Het stuk binnenband is aan de PVC-buis bevestigd door de band binnenstebuiten door de buis heen te steken, om de randen heen te slaan en vast te klemmen met de tuinslangklemmen (zie afbeelding 1 & 2). Vervolgens is, met behulp van de klemstrip, de buis aan de aluminium plaat geklemd met bouten en moeren. Het autoventiel steekt precies door het gat van de aluminium plaat. Op het uiteinde van het autoventiel is de ventieldop gedraaid, en daarop het stukje plastic staf met binnenmaten M4 en 1/8 G (zie afbeeldingen 3 en 4). Als laatste zijn de bouten door de bevestigingsgaten in de aluminium plaat gestoken voor later gebruik met de grijperarm.
De Grijparm:
De grijparm is handmatig in elkaar gezet met behulp van M6 en M4 bouten en moeren. Dankzij de nauwkeurig lasergesneden onderdelen passen de onderdelen precies en kent het systeem weinig speling. De verticale PMMA onderdelen die de boven- en onderdelen van de grijparm moesten verbinden hebben plaats gemaakt voor de aluminium hoekprofielen om gewicht te besparen. Op afbeelding 5 is een foto tijdens de assemblage van de grijparm in de AWS te zien. Afbeelding 6 toont de combinatie van de grijparm en de grijpbek.
Het Katrolsysteem:
Het katrolsysteem is opgebouwd uit een reeks katrollen die het touw om en achter het bord geleiden. Aan de actuator is met een koppelmoer een bout met een ringoog bevestigd. Een bout en moer bevestigen twee katrollen aan dit oog (zie afbeelding 7). De katrollen zijn met houtschroeven in het bord geschroefd. In afbeelding 8 is een tekening te zien waarin de locatie van de katrollen en het touw wordt weergegeven.
De Verplaatsing:
Door het katrolsysteem te combineren met de rechtgeleiding, is de assemblage van de verplaatsing voltooid. Met bouten en moeren zijn de buisklemmen aan beide multiplex borden bevestigd, de 8 mm klemmen aan het grote bord, de 15 mm klemmen aan het kleine bord. De assen met rollagers zijn aan het grote bord vastgezet en het kleine bord is met de buisklemmen aan de rollagers geklemd. Het kleine bord is nu in staat om over de assen langs het grote bord te bewegen. Het touw, dat links en rechts van achter het grote bord komt, is door twee gaten in het kleine bord gehaald en vastgeknoopt. De grote actuator, die de balg, de arm en de appel op moet tillen, is met een beugel aan de kleine plaat en met een koppelmoer en bout met ringoog aan de grijparm bevestigd. Achter het grote bord is de kleine actuator met twee stukken aluminium strip aan het bord bevestigd om het katrolsysteem aan te drijven.